Sitemizde aramak istediğiniz konuyu

Vefa ve Eski İstanbul

Fatih Mimar Sinan İlk Okulu Tanıyalım


İstanbul Fatih İlçesi Mimar Sinan İlkokulu
Okul 1924 yılında Mekteb-ı Sıbyan adıyla Eğitim Öğretime başlamış; 1948 yılında Mimar Sinan İlkokulu adını almıştır.
1964 yılına kadar ahşap bir binada hizmet verilmiş; bu tarihten sonra şimdiki betonarme binada eğitim verilmeye başlanmıştır.



Okul sekiz yıllık kesintisiz eğitime geçilmesiyle birlikte 1997 yılından 2012 yılına kadar Mimar Sinan İlköğretim Okulu Eğitim Öğretime devam etmiştir.
Eğitim sisteminin 4+4+4 olarak değişmesiyle birlikte okulumuzun statüsü de ilkokul olarak değiştirilmiş ve 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılından itibaren bu şekilde Eğitim-Öğretime devam etmektedir.
Mimar Sinan İlkokulu İstanbul’ un tarihi yarımada içerisinde bulunan en eski yerleşim yeri Süleymaniye semtinde bulunmaktadır.



Eski İstanbul diye de adlandırılan bu semt; Roma, Bizans, Osmanlı İmparatorluklarına kadar uzanan bir süreçte medeniyet merkezi olmuştur.

OKULUN KISA TARİHÇESİ VE TANITIM   


Okul 1924 yılında Mekteb-ı Sıbyan adıyla Eğitim Öğretime başlamış; 1948 yılında Mimar Sinan İlkokulu adını almıştır. 1964 yılına kadar ahşap bir binada hizmet verilmiş; bu tarihten sonra şimdiki betonarme binada eğitim verilmeye başlanmıştır. Okul sekiz yıllık kesintisiz eğitime geçilmesiyle birlikte 1997 yılından 2012 yılına kadar Mimar Sinan İlköğretim Okulu Eğitim Öğretime devam etmiştir. Eğitim sisteminin 4+4+4 olarak değişmesiyle birlikte okulumuzun statüsü de ilkokul olarak değiştirilmiş ve 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılından itibaren bu şekilde Eğitim-Öğretime devam etmektedir. 


Mimar Sinan İlkokulu İstanbul' un tarihi yarımada içerisinde bulunan en eski yerleşim yeri Süleymaniye semtinde bulunmaktadır. Eski İstanbul diye de adlandırılan bu semt; Roma, Bizans, Osmanlı İmparatorluklarına kadar uzanan bir süreçte medeniyet merkezi olmuştur.


Adres :

Hoca Gıyasettin Mah. Mehmetpaşa Yokuşu No:3-5 Küçükpazar / Fatih / İST.
Tel : 0 212 522 54 09 - 0 212 527 54 09
Web : http://fatihmimarsinanio.meb.k12.tr


Ulaşım / Nasıl Gidilir
  • Saraçhanede bulunan Bozdoğan kermerinin hemen sağ tarafında bulunan Atatürk Bulvarı üzerindeki Reşat Nuri Sahnesi ile İstanbul Belediyesi Sağlık Müdürlüğü binalarının arasındaki Cemil Yener Tosyalı caddesine girilerek Vefa yönüne dönülecek. Tarihi Vefa Bozacısı tabelasını gördükten sonra ilk sola dönülerek yaklaşık 400 m. sonra Vefa Caddesi üzerinden Süleymaniye Külliyesinin arka tarafına doğru gidilir. Vefa caddesinin bitiminden sola dönülerek okula varılır
  • Süleymaniye Cami önündeki Sami Onra caddesinden İstanbul Müftülüğü binasına doğru sapılır. Müftlülük giriş kapısından hemen sola dönüldüğünde 200 metre ileride
  • Eminönün'nden de Küçükpazar tarafından Süleymaniye Cami ve İstanbul Müftülüğü sorulduğundan okulun önüne çıkılır
Okulun önünden toplu taşıma araçlarından hiç biri geçmemektedir.


Aşağıdaki haritadan yolunuzu bulabilirsiniz

 

Derleme: Erol Kara / @tarihivefa 


 


vefa semti, istanbul, turizm, seyahat, geziyorum

Top Post Ad

Below Post Ad