Sitemizde aramak istediğiniz konuyu

Vefa ve Eski İstanbul

Vefa Lisesi Hatıra Ormanı Nerededir


Yıl 1974..
Edebiyat öğretmenimizin seçtiği öğrenci arkadaşlarla birlikte bizi Kemerburgaz'a götürecekleri ve orada hatıra ormanı adı altında çalışma yapılacağı söylenmişti. Ve bu arada küçük bir piknik.
Otobüslere binerek uzun bir yol kat ettikten sonra geldiğimiz yerin İstanbul'dan çok ama çok uzak bir yer olduğunu sanıyorduk.
Ben Vefa Lisesi Vefa Ormanına İlk Ağaçları Dikenlerdenim. Ve burada 5 adet fidanı toprakla buluşturmuştum.
Tabii fidanları diktik ve sandviçleri yedikten sonra okulumuza döndük ve hayatın mücadelesi içerisinde unutuldu.
Ta ki 2010 yılında TEM denilen otoban üzerinde giderken birden irili ufaklı ağaçlar arasında dikkat edilince görülen Vefa Lisesi armasını ve Vefa Hatıra Ormanı yazısını görünce aklıma gelmişti.
Burası okulumuzun hatıra ormanı idi. Bugün yüzbinlerce aracın geçtiği bu işlek yol bir zamanlar Alibeyköy Baraj Havzası adı altında kuş uçmaz kervan geçmez bir yerdi.
Nerden nereye derler ya.. Bugün buraya 2 km mesafede ikamet ediyorum ve sürekli bu hatıra ormanının önünden geçiyorum.
1974'den bu yana pek orman alanına dönmüş olduğunu yoldan geçerken görmes bile  aldığım haberler Vefa Lisesi öğrencilerinin Nisan ayının ilk pazar günüde buraya gelerek fidan diktiğini ve ardından piknik yaparak döndüğünü öğreniyorum.
Yaptığım araştırmada okulun vakfının şu açıklamayı yaptığını öğrendim.
"Kağıthane'deki Alibeyköy Barajı havzasında DSİ tarafından 1974 yılında tahsis edilen Vefa Ormanı'na her yıl Nisan ayının ilk Pazar günü Vefalılarca fidan dikilir. Okul Müdürlüğü ve Vefalılar Derneğince ortaklaşa düzenlenen bu etkinliğe öğretmenler, öğrenciler, veliler ve mezunlar katılır. Katılımcılar okul bahçesinde toplandıktan sonra araçlarla Vefa Ormanı'na giderler. Önce dernekçe sağlanan fidanlar dikilir, sonra piknik yapılır. "

2016 yılında Vefa Hatıra Ormanı

2013 yılında Vefa Hatıra ormanında öğrenciler dikim yaparken

Erol Kara / @tarihivefa
vefa semti, istanbul, turizm, seyahat, geziyorum

Top Post Ad

Below Post Ad