Sitemizde aramak istediğiniz konuyu

Vefa ve Eski İstanbul

Vefa Atatürk İmam Hatip Ortaokulu


Vefa Atatürk İmam Hatip Ortaokul
Fatih Atatürk İmam Hatip Ortaokulu
( Atatürk İlkokulu - Cibali Kız Ortaokulu - Bozdoğan Orta okulu )

Okul Müdürü
Telefon no : 212 5134367
Santral :212 5262841
Faks :212 5279586
Eposta : fatihataturkiho@gmail.com
Adresi : Vefa Caddesi Himmet Sokak ( Yeni adıyla Mehmethan Sokak ) No 1 Fatih / İstanbul

Ulaşım : Unkapanı İMÇ I. Blok yanı. Unkapanı’nda bulunan Reşat Nuri Sahnesi’nden Vefa yönüne dönülecek. Vefa Lisesine 100 m. Tarihi Vefa Bozacısına 50 m. Cibali Şehit İlhan Varank Anadolu İmam Hatip Lisesi ile yan yanadır. Aksaray´dan Taksim ve Eminönü yönüne giden tüm otobüslerden Vefa durağında inilerek İMÇ'nin hemen arkasına yürünülür. . Yenikapı -Hacıosman metrosu Vezneciler durağına 10 dakikalık yürüme mesafesindedir.

Okul binası 1952 yılında inşa edilmiş olup Eminönü ilçesinde Atatürk İlkokulu olarak eğitim-öğretime açılmıştır.
Okul binasını 01.06.1953 tarihinden 1967-1968 eğitim öğretim yılının başına kadar Cibali Kız Ortaokulu ile birlikte paylaşmıştır.

Cibali Kız Ortaokulunun kendi binasına taşınmasından sonra 1970-1971 öğretim yılından itibaren ise okulda Bozdoğan Ortaokulu eğitim vermeye başlamış ve iki okul aynı binada eğitim-öğretim çalışmalarını sürdürmüşlerdir.
20 Ağustos 1990 tarihinde iki okulun birleştirilmesiyle okul ilköğretim okuluna dönüştürülmüş ve ‘Atatürk İlköğretim Okulu’ adını almıştır.
Okulun ilk müdürü aynı zamanda Bozdoğan Ortaokulunun da müdürü olan Cahit GÖĞÜSLÜ’ DÜR.
Ayrıca okul 1997 yılında daha sekiz yıllık zorunlu eğitim başlamadan ( altı yıl önce pilot okul olarak) ilköğretim okulu uygulaması yapan İstanbul'daki sayılı okullardan biri olmuştur.
Bina mülkiyeti İl Özel İdaresine aittir. 29 Mart 2009 tarihinde yürürlüğe giren 5757 sayılı kanunla, tarihi yarımada’nın iki ilçesi, ‘Eminönü ‘ ve ‘Fatih’ birleşerek ’Fatih’ adı altında tek bir ilçeye dönüştürüldüğünden okulun bağlı bulunduğu ilçe de Fatih olarak değişmiştir.
Okul 4+4+4 12 yıllık zorunlu Eğitim kapsamında 07.09.2012 tarihinde İstanbul Valiliğinin 113653 Sayılı oluru ile Bakanlığın Din İşleri Genel Müdürlüğüne Bağlı olarak ismi Fatih Atatürk İmam Hatip Ortaokulu olarak değiştirilerek, İmam Hatip olarak eğitim veren okula dönüştürülmüştür.
Eminönü İlçesinde İl Merkezine 1 km kadar uzaklıkta ulaşımı rahatlıkla sağlanabilen İstanbul’un merkez ilçesindedir.



Editörümüz Atatürk İlkokulu mezunu olup Bozdoğan Ortaokulu 1974 mezunudur.


Okuldan bir görüntü 2009


Okuldan bir görüntü 2009

















Editörümüzün Okul albümünden


Atatürk ilkokulu 1969 Yılı Mezuniyet Günü
Öğretmenim Melahat Hınçal Hanımefendi ve sınıf arkadaşlarım
Süleyman ve İbrahim 1969

Atatürk ilkokulu 1969 Yılı Mezuniyet Günü
Öğretmenim Melahat Hınçal Hanımefendi ile
Atatürk ilkokulu 1969 Yılı Mezuniyet Günü Hatırası
Öğretmenim Melahat Hınçal Hanımefendi ile Sınıf ablamız Pakize hanım
Arkadaşlarım Nurten, Şenol, Süleyman, Saime, Gazi, Esat, İbrahim









vefa semti, istanbul, turizm, seyahat, geziyorum

Top Post Ad

Below Post Ad

Ads